nedeľa 24. marca 2013

Nechtění: Kristina Ohlssonová ako potenciálny vyrovnaný súper pre kult menom Jo Nesbø



Kristina Ohlssonová je podľa prekladateľky detektívok Joa Nesboho Kateřiny Krištůfkovej jediná, ktorá sa mu môže vyrovnať. Jo Nesbø je moja srdcovka, prečítala som všetko, čo u nás od neho vyšlo v slovenskom či českom preklade a na každú ďalšiu knihu sa teším viac a viac. To by mohlo naznačovať, že nikto nemá šancu obsadiť jeho miesto, tým menej, ak to bude žena. Ale nádej tu je.


Anotácia knihy stručne opisuje príbeh: z rýchlika medzi Göteborgom a Stockholmom zmizne malé dievčatko. Vyšetrovací tím tvorí legendárny komisár Alex Recht, kriminalista Peder Rydh a Fredrika Bergmanová, ktorá sa nestala huslistkou, ako pôvodne snívala, ale skončila na polícii a táto zásadná životná zmena poznamenala nielen jej osobnosť, ale aj vyšetrovacie postupy. Ďalej prezrádzať nebudem, aby ste si príbeh mohli vychutnať.
Prečo teda dávam Kristine Ohlssonovej nádej, že sa u mňa dostane medzi megaobľúbencov ako je Jo Nesbø? Po prvé, Nechtění sú jej prvotina a keď mám dnes za sebou pod značkou Nesbø všetko, čo sa dalo po česky/slovensky zohnať, som si istá, že aj Kristina sa bude ďalej len zlepšovať. Dobrým dôvodom je rozmanito vyskladaný vyšetrovací tím i meniaca sa cesta vyriešenia prípadu. Po druhé, vyšetrovatelia prípadu s vlastným životným príbehom ma mimoriadne bavili. Jasné, Harry Hole je láska na celý život, ale aj postavy s problémami, do ktorých sa viem vžiť a nad ktorými ešte dlho rozmýšľam, majú pre mňa príťažlivosť. Už sa teším, čo s nimi bude ďalej. Po tretie, verím Knihe Zlín. Z ich „stajne“ mám toho v knižnici strašne veľa a až na štatistickú odchýlku sú to všetko autori (Jo Nesbø , Claire Keeganová, Catherine O'Flynnová, Mari Jungstedtová, Michel Faber, Simon Mawer, Antti Tuomainen, Joseph O'Neill, Mari Jungstedtová...), ktorých čítam rada a čítam od nich všetko, čo nakladateľstvo vydá. Robia to dobre a aj oni môžu za to, že mi knihy berú dych.
Aby som nezabudla, na YouTube kanáli Knihy Zlín sa objavilo video behind the scenes k book traileru knihy – netrpezlivo čakám na deň vydania, kedy si ho budem môcť pozrieť vo finálnej podobe.
Za poskytnutie reading copy ďakujem nakladateľstvu Kniha Zlín, kde titul v preklade Luisy Robovskej vychádza 29. marca 2013. Moju recenziu nájdete na ich internetových stránkach tu.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára